INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
Drogi Pacjencie!
Obowiązujące przepisy nakładają na nas obowiązek poinformowania Cię o przysługujących Ci prawach. Aby zrealizować ten obowiązek w „
Jak się czujesz? Fizjoterapia Sabina Kendziorek”,
przygotowaliśmy niniejszą ogólną informację o prawach pacjenta oraz wyciąg z przepisów regulujących prawa pacjenta (znajdziesz go w gabinecie na Bociana 4A/27, 31-231 Kraków). W wyciągu znajdziesz bardziej szczegółowe informacje o prawach pacjenta oraz ograniczenia tych praw określone w przepisach. Zachęcamy Cię do zapoznania się z jednym i drugim dokumentem.
Pamiętaj, że
przestrzeganie praw pacjenta jest obowiązkiem organów władzy publicznej właściwych w zakresie ochrony zdrowia, Narodowego Funduszu Zdrowia, podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, osób wykonujących zawód medyczny
oraz innych osób uczestniczących w udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
Kierownik podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych lub upoważniony przez niego lekarz może ograniczyć korzystanie z praw pacjenta w przypadku wystąpienia zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów.
W przypadku ograniczenia Twoich praw w naszym gabinecie, informację w tym zakresie znajdziesz w naszym gabinecie w łatwo dostępnym miejscu.
TWOJE PODSTAWOWE PRAWA, JAKO PACJENTA, TO:
-
Prawo do ochrony zdrowia.
-
Prawo dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.
-
Prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
-
Prawo żądania, aby udzielający Ci świadczenia zdrowotnego lekarz lub pielęgniarka zasięgnęli opinii innego lekarza lub pielęgniarki. W przypadku lekarza możesz także domagać się, aby zwołał konsylium lekarskie.
-
Prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
-
W przypadku porodu, prawo do uzyskania świadczeń zdrowotnych związanych z porodem.
-
Prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
-
Prawo do informacji o Twoim stanie zdrowia.
-
Prawo do informacji o zamiarze odstąpienia przez lekarza od leczenia.
-
Prawo do informacji o prawach pacjenta określonych ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych, uwzględniającej ograniczenia tych praw określone w tych przepisach.
-
Prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych.
-
Prawo do zgłaszania działania niepożądanego produktu leczniczego.
-
Prawo do zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny informacji z Tobą związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego.
-
Prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu informacji o stanie zdrowia.
-
Prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
-
Prawo do leczenia bólu.
-
Prawo do obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczenia zdrowotnego.
-
Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych Ci świadczeń zdrowotnych.
-
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia określonych w
art. 2 ust. 1
ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli opinia albo orzeczenie ma wpływ na prawa lub obowiązki pacjenta wynikające z przepisów prawa.
-
Prawo do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej.
-
Jeżeli jesteś pacjentem podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne masz prawo:
-
do kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami;
-
do opieki duszpasterskiej;
-
do umożliwienia Ci kontaktu z duchownym Twojego wyznania, w sytuacji pogorszenia się stanu zdrowia lub zagrożenia życia;
-
do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Zarezerwuj wizytę
Przejdź na stronę główną, żeby zobaczyć dostępne terminy i samodzielnie zarezerwować wizytę. Możesz też do nas zadzwonić, aby umówić wizytę telefonicznie.
Dowiedz się więcej